maandag 21 september 2009

MAANDAG, 21 september 2009.

Vandaag, maandag 21-9 moet officieel de herfst zijn begonnen.Maar het was wederom een prachtige dag. Zaten voor tien uur al buiten aan de koffie.
Wim is gaan fietsen naar Oostvoorne om zijn eigen fiets op te halen. De krenk was vorige week zomaar van het tandwiel afgebroken. Niet leuk € 49,-- kosten. Maar Gazelle kan wel een brief van Wim verwachten, zoveel is daar nog niet op gefietst.
Verder hebben we vanmiddag weer heerlijk naar en over t strand gewandeld en van het zonnetje daar genoten.
En dan : iets ongelofelijks - Wim zei, kans van 1 op een miljoen !
Vanmorgen kwam ik met de buren in gesprek over onze campings in Spanje. Zij waren nooit verder geweest, dan camping l'Amfora bij Pere Pescador en zochten er wat verder in Spanje.
Dus div campings waar wij waren geweest, opgeschreven.
Ik had een opvallend shirt aan en zij vroeg, heb je dat op de Markt in Estartit gekocht.=? En na bevestiging, vroeg ze of we daar ook uit eten gingen.
Om een lang verhaal kort te maken.
We hebben het over Wims verjaardag bij El Patio, je zag haar denken ,
en ineens: Hebben jullie daar ook een broodje kroket gegeten met zijn allen?
Ik kon t alleen maar bevestigen.
Hadden zij daar aan een tafeltje achter ons gezeten en hadden nooit gedacht in Spanje een broodje kroket te kunnen eten. En daarom ging dat lichtje aan!
Dat is toch een ongelooflijk toeval. Vandaar die kans van 1 op miljoen.
Maar .... ik heb liever dat gewone miljoen.
Vanavond nog even andere buren geholpen met de tent er af halen. Onze goede daad weer gedaan.
De dagen vliegen. Nog 8 over.

Vandaag, DINSDAG 22 september zou de mooiste dag van de week zijn, maar het duurde vrij lang voor de zon doorkwam en er stond een erg harde zuidwesten wind.
Lies en Ton waren vroeg van huis gegaan om ons te bezoeken, maar moesten eerst genoegen nemen met een fikse file, die al begon bij Overschie.
Maar toen zij er waren was het gelijk gezellig. Eerst even in de tent maar toch buiten proberen.
Na de koffie even over de camping gelopen en zij hebben ons hun voorjaarsplek gewezen. Een mooie grote plek, uit de wind, het was aan de bosrand. Maar geen eigen toilet/doucheruimte, En dat vinden wij wel erg prettig.
Na een kopje soep en een boterham zijn we o.l.v. Ton een wandeling door de duinen gaan maken, weer een andere kant op.
Lies hoorde iets, we stonden stil, en toen hoorde ik het ook, Het blaten van een hert. Na nog een keer (zij zijn bronstig) zagen we het hert staan. Nooit verwacht.
We zijn ook door een ommuurd stuk duin gelopen en daar lopen schotse hooglanders in de vrije natuur. Ze zijn mensvriendelijk, maar je moet wel opletten.
We hebben wel (hun natuurlijke hopen geroken en gezien) , maar niet de runderen.
Wel 2 dames, die eigenlijk een beetje waren verdwaald. Gelukkig weet Ton goed de weg en kon hen de juiste route wijzen. Dat was nog wel een stief kwartierje, ze waren al 2 maal verkeerd gelopen.
Wij hebben nog wel een kopje koffie/thee op onze plek gedronken, nog even in de zon gezeten en toen was het voor hen tijd om terug naar Delft te rijden. Dit keer via de pont Rozenburg-Maassluis. Ze waren zo thuis.

Woensdag, alweer logenstraft het weer de voorspellingen. Het zou in ieder geval regenen, maar om 10 uur scheen de zon , al verdween zij af en toe achter een donkere (dat wel) wolk.
Maar toch veel buiten gezeten.En nu 6 uur nog geen druppel gehad.
Na de boterham naar Tinte gereden voor nog watpompoenen en koffie met koek. En een paar zakjes ouderwetse, maar lekkere snoepjes voor in de auto.
Na Tinte naar Vierpolders voor een potje Voornse zomerhoning, en daarna door de polders terug naar Rockanje voor wat boodschappen. En een flesje Rockanjes eierlikeur.
Vanavond komen buurtjes, die de tent er al af hebben,een kopje afscheidskoffie drinken. Zij gaan na een half jaartje kampeerplezier morgen naar huis, in Maassluis.
Het was een heel gezellige avond en ik denk dat we nieuwe vrienden hebben gemaakt.
Voor zij weggingen hebben we een afscheidsborrel - Rockanjes boerenjongensadvocaat - gedronken. Heerlijk.